Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.28

This site may earn commission on affiliate links.
Net kwartier gereden op een gewestweg.
Volledig gereset, camera’s gekalibreerd door de dag.

Slechts 4 auto’s van de 20 die ik tegen kwam hebben moeten flikkeren of deden ook voor lange periode het groot licht aan.

De wagens achter mij kregen een echte lichtshow met intervallen aan/uit om de seconde.

Bizar dat ze zoiets kunnen forceren te gebruiken. Deze implementatie verdiend zelfs geen alpha-tag. Compleet de bal misgeslagen.
 
Net kwartier gereden op een gewestweg.
Volledig gereset, camera’s gekalibreerd door de dag.

Slechts 4 auto’s van de 20 die ik tegen kwam hebben moeten flikkeren of deden ook voor lange periode het groot licht aan.

De wagens achter mij kregen een echte lichtshow met intervallen aan/uit om de seconde.

Bizar dat ze zoiets kunnen forceren te gebruiken. Deze implementatie verdiend zelfs geen alpha-tag. Compleet de bal misgeslagen.
Die andere 16 betroffen telkens wooter, die was rondjes aan het rijden.

Klopt, gisteren in de ochtend in Italië, gelukkig was het erg rustig, gisteravond in Wallonië, weer een drama.
 
Net kwartier gereden op een gewestweg.
Volledig gereset, camera’s gekalibreerd door de dag.

Slechts 4 auto’s van de 20 die ik tegen kwam hebben moeten flikkeren of deden ook voor lange periode het groot licht aan.

De wagens achter mij kregen een echte lichtshow met intervallen aan/uit om de seconde.

Bizar dat ze zoiets kunnen forceren te gebruiken. Deze implementatie verdiend zelfs geen alpha-tag. Compleet de bal misgeslagen.
Oftewel 1/5 of 20% en dat is natuurlijk bizar veel. Echter, op basis van mn eigen observaties is het nog laag :+)
 
Ik vroeg me af, het is weer bijna kerst, waar is vooruitgang geboekt met software? Ik geloof dat alleen de ruitenwisser het nu beter doen maar voor de rest was het niet veel. Eh, leg dit nu niet negatief uit svp, niks te klagen, maar ik geloof wel dat ik beter af was geweest als ik vanaf november 2021 niks meer had geïnstalleerd. Eens?
 
Ik vroeg me af, het is weer bijna kerst, waar is vooruitgang geboekt met software? Ik geloof dat alleen de ruitenwisser het nu beter doen maar voor de rest was het niet veel. Eh, leg dit nu niet negatief uit svp, niks te klagen, maar ik geloof wel dat ik beter af was geweest als ik vanaf november 2021 niks meer had geïnstalleerd. Eens?
Oneens
Blinde hoek camera kan nu verplaatst worden
Navigatie geeft meer opties
Vision only geeft bij mij significant minder phantom brakes
Zo is er nog wel wat meer maar dat heb ik ff niet paraat


Maar duidelijk de vraag is super subjectief t is net wat je belangrijk vindt
 
Voor mijn gevoel reageert de auto sinds .28 veel gevoeliger op het binnen de lijntjes rijden.
De keren dat alle toeters gaan loeien en er rode strepen op het scherm komen zijn bijna niet meer te tellen.

Hebben anderen dat ook, of rij ik gewoon te slordig? Ik wordt de melding een beetje zat dat er een stuur correctie is uitgevoerd voor mijn veiligheid. Bedankt Tesla, maar ik heb niet het gevoel dat mijn veiligheid er door vergroot is. De ergenis wel...
Ook de dezelfde ervaring, heel irritant.
 
Oneens
Blinde hoek camera kan nu verplaatst worden
Navigatie geeft meer opties
Vision only geeft bij mij significant minder phantom brakes
Zo is er nog wel wat meer maar dat heb ik ff niet paraat


Maar duidelijk de vraag is super subjectief t is net wat je belangrijk vindt
Klopt. Want het verplaatsen van het beeld, soit. De opties van de routeplanner, soit, hij kiest toch de snelste route. Minder phantom brakes, ik vraag het me af.
 
Klopt. Want het verplaatsen van het beeld, soit. De opties van de routeplanner, soit, hij kiest toch de snelste route. Minder phantom brakes, ik vraag het me af.
Route-alternatieven is inderdaad zinloos.
  • Wat doe je als je een parkeerplaats 50m voor je tussenstop moet nemen?
  • Wat is het adres van een snelwegparking? De locatie van de benzinepomp? Veel kans dus dat die tussenstop niet als ‘bereikt’ gezien wordt en de nav je blijft terug sturen.
  • Wat bij herberekenen omwille van vegissing, verkeersdrukte of SuC drukte?
We willen alles automatisch maar o wee als we de controle moeten afgeven. Ik lijk wel met deze post op het werk te zitten in een behoeftecaptatie-workshop.
 
  • Like
Reactions: OttoR and Enzo63
En opeens was daar de grote lichtshow. Waar ik een tijdje terug nog melde dat AHB het bij mij prima deed, met een enkele keer een verkeerde interpretatie die dan met het hendeltje gecorrigeerd moest worden; was het gisteren avond van Diemen naar Aalsmeer v.v. bal.

Ik rij deze route minimaal 1x per week en dit was de eerste keer dat AHB te pas en te onpas aanging. Met tegenliggers en voorliggers in zicht, maar ook met niemand in de buurt bleef de auto 'seinen'. (Aan/Uit/Aan/Uit)

Erg hinderlijk en ik ben blij dat niemand er (zichtbaar) aanstoot aan heeft gegeven.
Heb het gemeld door op het auto icoon te klikken en middels een service request en verwacht daar niet te veel van.

Maar snap volledig als dit altijd de werking van AHB is, de klachten en ergernissen van andere berijders.

Het gekke is, is dat er geen wijzigingen zijn geweest in de software (zit op 28.2), het weer de afgelopen weken niet anders was; sterker nog, de rit waarin hij het prima deed regende het en gisteren was het droog.
 
Vandaag naar Rouen gereden. Tussenstop in Lille bij de SuC. Onderweg heb ik me verbaasd hoe slecht de bord herkenning is. 90, 70 of 50, het werd allemaal niet herkend. Laat staan de matrixborden (die met de rode randjes 😃).

Dit is echt heel slecht. Niet eens gewoon slecht, maar héél slecht..

Zo... Dat lucht op.