Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Van 20,5 naar 21 is wellicht gebeurd als je je kappersfohn uitgezet hebt. Als je iets te hoog op de temperatuur klikt om het detailscherm van de klima te zien, kan je tegelijk ongewild de temperatuur verhoogd hebben.
Wat dacht je? Dat ik vorige week mijn eerste Tesla gekocht heb? Mijn temperatuur instelling stond al sinds december 2015 op 20,5 en nu kan dat niet meer omdat een programmeur bedacht heeft dat het slim is om die temperatuur op te slaan in Fahrenheit en dan naar Celcius te converteren of zoiets anders stupides.

Ik heb een beetje mijn buik vol van mensen die proberen de ondermaatse software van Tesla goed te praten.
 
De S warmt enkel op bij 18.5 of hoger, alle lagere temperaturen volgt koude lucht ook al is de binnen temperatuur 4 graden...
heb het ff gecheckt maar hier verwarmt hij wel op lager ingestelde temperatuur

26BCFFE8-3D95-4BF6-AC4C-B10AB71D2CC6.jpeg
B8251D6A-4103-4022-AB70-441C8F5B1E54.jpeg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hbrink
Verwarming in mijn S is toch echt een drama. Als ie op auto staat gaat de ventilatie op standje kappersföhn. Dus zet ik 'm maar handmatig op stand 3. Zelfstandig besluit de auto dan regelmatig om van 3 terug te gaan naar 1.
Met de meest recente update wordt ook zomaar de ingestelde temperatuur opgehoogd van 20,5 naar 21. En als ik een bocht naar rechts maak krijg ik een bak koude lucht uit de rechterkant van de auto over me heen.
Dat van die bochten en koude lucht heb ik ook, ik dacht dat ik gek was maar gelukkig niet. Ook de fohn stand in auto herken ik. Ik heb m eigenlijk altijd op 16-17 graden, dat vind ik zat met een jas aan. Toch krijg ik met regelmaat een vlaag hete lucht in mn gezicht alsof ik verse broodjes uit een hete oven aan het halen ben. Ook merk ik dat de auto stand eigenlijk altijd meteen op 5 gaat wat niet echt comfortabel is. Wat ik niet heb is automatisch veranderen van de temperatuur. Ik snap niet dat dit zo moeilijk is te programmeren..
 
Dat van die bochten en koude lucht heb ik ook, ik dacht dat ik gek was maar gelukkig niet. Ook de fohn stand in auto herken ik. Ik heb m eigenlijk altijd op 16-17 graden, dat vind ik zat met een jas aan. Toch krijg ik met regelmaat een vlaag hete lucht in mn gezicht alsof ik verse broodjes uit een hete oven aan het halen ben. Ook merk ik dat de auto stand eigenlijk altijd meteen op 5 gaat wat niet echt comfortabel is. Wat ik niet heb is automatisch veranderen van de temperatuur. Ik snap niet dat dit zo moeilijk is te programmeren..
Dat van die koude lucht heb ik ook, maar dacht dat het kwam door het vertragen in de bocht en niet door de bocht op zich.
Bij mijn ICE had ik dat omgekeerd. Te warm in de bocht. Ik dacht toen dat, doordat er minder lucht geschept werd aan die lagere snelheid, die lucht warmer werd en dat de klima daar pas met vertraging op reageert.
Waarom het bij Tesla omgekeerd is kan ik niet verklaren. Misschien over-anticipeert hij op dit effect.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Omdat ik voor de luchtuitlaten zit en het voel?

ok, nou blaast mijn tesla op stand 6 nog steeds niet hard :) dus ik begrijp dat je niks voelt maar ik het het niet over voelen ik had het over de herrie. De HVAC standje 6 is gewoon niet comfortabel.

Ga je boven de 80 rijden dan overheerst met mijn S het windgeruis en hoor je de HVAC niet meer.

Maar ik heb dus heel vaak dat als b.v. de HVAC op 20 graden staat dat de deze het kennelijk "te warm" vind in de auto en er opeens een koude luchtstroom is terwijl de interieur temperatuur helemaal boven de 20 graden zit. De data in ScanMyTesla laat dat ook gewoon zien.

Ik had dat altijd als ik de temperatuur instel op 18 graden, met 20 graden heb ik het minder en bij 22 heb ik het zelden.
 
Wellicht meer problemen met verwarming sinds laatste Update(s)? Ik krijg sinds kort de klacht van achterpassagiers dat de lucht uit die ventilator achter (achter armsteun) bloedhete lucht blaast terwijl de temperatuur ingesteld staat op 19,5 graden en het in de auto qua gevoel al behoorlijk warm is.

Ter info: Ik rij Model 3 en paar maanden geleden is de interieur-thermometer vervangen.
 
De range estimate was vandaag wel ok, dwz, in procenten, en nadat een tijdje onderweg was. In de garage stond dat ik 405 km kon rijden, maar dat waren er maar 270.
Bij 4 graden celcius In de garage was het 13 graden. Ik had gehoopt dat hij de buitentemperatuur van het internet zou halen.
Misschien komt het ook omdat ik al 30 minuten 120/130 reed, zoals toegestaan, maar de auto nog dacht dat ik maar 100 mocht.
 
Misschien handig als je geen Leasing Tesla hebt:
Daar is veel rond te doen, maar ik snap het hele probleem niet goed. Ik heb die blind spot camera in elk geval uitgezet omdat het helemaal buiten mijn gezichtsveld wordt weergegeven. Zijn er werkelijk mensen die dit gebruiken en waarbij het knipperlicht 's avonds zo stoort dat het niet bruikbaar is?
 
Daar is veel rond te doen, maar ik snap het hele probleem niet goed. Ik heb die blind spot camera in elk geval uitgezet omdat het helemaal buiten mijn gezichtsveld wordt weergegeven. Zijn er werkelijk mensen die dit gebruiken en waarbij het knipperlicht 's avonds zo stoort dat het niet bruikbaar is?
De vraag is meer, stoort het autopilot... In het donker is de combinatie van die glare van zowel het knipperlicht als een aankomende auto voldoende om niks meer uit het camera beeld af te kunnen leiden.
 
  • Like
Reactions: Woek
De vraag is meer, stoort het autopilot... In het donker is de combinatie van die glare van zowel het knipperlicht als een aankomende auto voldoende om niks meer uit het camera beeld af te kunnen leiden.
Dat is een goede en terechte vraag. Indien Ja, zou Tesla in principe deze camera's gratis moeten vervangen, tenminste voor diegenen die destijds de FSD optie hadden aangevinkt.
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Hbrink