Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Drie vragen over laden met v11:
- hoe vind ik nu SuCs? Eerst stond er een icoon voor die alle SuCs toont. Nu kan ik ze alleen vinden als ik voldoende ingezoomd ben. Dus koffie drinken bij een SuC is nu ineens een lastige opgave als de batterij te vol is.
- hoe kan ik de kabel snel ontkoppelen? De bliksem bij de laadpoort is grijs, alle andere info is niet klikbaar. Kan het alleen met meerdere kliks voor elkaar krijgen, wat ongewenst is als ik naar binnen hang. Makkelijker zou zijn geweest als ie altijd los koppelde als ik de deur van de auto open heb, maar dit werkt alleen soms.
- hoe kan ik de charging-level op exact 92% zetten? Dit is voor mij een perfect punt, ondat ik dan met 88% thuis ben en zonder drain de auto kan laten staan. Bij mij floept het lijntje alle kanten op en reageert slecht - alleen met erg veel geduld kom ik in de buurt.
 
Drie vragen over laden met v11:
- hoe vind ik nu SuCs? Eerst stond er een icoon voor die alle SuCs toont. Nu kan ik ze alleen vinden als ik voldoende ingezoomd ben. Dus koffie drinken bij een SuC is nu ineens een lastige opgave als de batterij te vol is.
- hoe kan ik de kabel snel ontkoppelen? De bliksem bij de laadpoort is grijs, alle andere info is niet klikbaar. Kan het alleen met meerdere kliks voor elkaar krijgen, wat ongewenst is als ik naar binnen hang. Makkelijker zou zijn geweest als ie altijd los koppelde als ik de deur van de auto open heb, maar dit werkt alleen soms.
- hoe kan ik de charging-level op exact 92% zetten? Dit is voor mij een perfect punt, ondat ik dan met 88% thuis ben en zonder drain de auto kan laten staan. Bij mij floept het lijntje alle kanten op en reageert slecht - alleen met erg veel geduld kom ik in de buurt.
Via Navigatie balk (zie post beneden van @wooter) of je kan deze website van Tesla aan je Tesla-Browser favorieten toevoegen (de eerste oplossing is eleganter):

Ontkoppelen chargeport: Gebeurt bij mijn wagen meestal automatisch na beeindigen van laadsessie.

Charging-level op 92%: Idd moeilijk vanuit de auto. Ik doe dat dan met de Tesla app op mijn smartphone.
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: job-lek
- hoe vind ik nu SuCs? Eerst stond er een icoon voor die alle SuCs toont. Nu kan ik ze alleen vinden als ik voldoende ingezoomd ben. Dus koffie drinken bij een SuC is nu ineens een lastige opgave als de batterij te vol is.

In de Model S/X:

Zoeken op bestemming, en dan Opladen kiezen.

B1AF92B1-A655-4465-8D8F-E0CEB3C5E96F_1_201_a.jpeg



tempImage1wto5A.png
 
Heb rondje gereden van 3 uur gisteren. Ik kan een lang verhaal kort maken: geen merkbaar verschil, vergeleken met mijn notities van het afgelopen half jaar. Ik kan nog steeds niet wennen aan die optimalisatie van de routeplanner, waar je goed moet kijken welk stoplicht nu bedoeld wordt.

Regensensor ging soms goed, soms redelijk, soms slecht - beetje hit&miss.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Kan Elon niet een Fiat Panda kopen en eens kijken hoe die techniek daar wel werkt?
Heel eenvoudig. Component van Bosch kopen dat even twijfelachtig werkt, en stroom verbruikt om te zeggen "het regent" en "nu niet".

Het is het equivalent van een grotere lamp en grotere batterij op een iPhone schroeven om betere foto's in het donker te krijgen.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Het vreemde was dat ze het een jaar(?) geleden prima deden
Vorig jaar heeft het niet geregend.

Nee serieus nu. Ik denk dat we nu al heel lang heel fijne miezerige erwtensoep hebben. Daar heeft ook de Bosch oplossing wel eens problemen mee.
Ook als er meer nattigheid van het opspatten komt van andere wagens dan van de regen kan het soms moeilijk zijn. Het opspatten is vaak minder ter hoogte van de sensor/camera dan ter hoogte van het gezichtsveld.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Dit verklaart niet mijn euvel. In het donker als ik in de stad rij, gaan de wissers aan bij de straatlantaarns (en nee, het regent niet, het miezert niet een er is geen opspattend water). Ik zet ze dus vaak uit in de avond.

Tot een jaar geleden had ik hier geen last van. Er is bij mij na een update ooit iets veranderd. Of mijn camera is volledig van slag, maar zou niet weten waardoor.

Vorig jaar heeft het niet geregend.

Nee serieus nu. Ik denk dat we nu al heel lang heel fijne miezerige erwtensoep hebben. Daar heeft ook de Bosch oplossing wel eens problemen mee.
Ook als er meer nattigheid van het opspatten komt van andere wagens dan van de regen kan het soms moeilijk zijn. Het opspatten is vaak minder ter hoogte van de sensor/camera dan ter hoogte van het gezichtsveld.
 
Dit verklaart niet mijn euvel. In het donker als ik in de stad rij, gaan de wissers aan bij de straatlantaarns (en nee, het regent niet, het miezert niet een er is geen opspattend water). Ik zet ze dus vaak uit in de avond.

Tot een jaar geleden had ik hier geen last van. Er is bij mij na een update ooit iets veranderd. Of mijn camera is volledig van slag, maar zou niet weten waardoor.
Misschien heb je achter je voorruit bij de camera kringen van opgedroogde druppels die bij tegenlicht voor echte druppels aangezien worden?