Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.28

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds de update naar 2022.26 heb ik bijna de hele tijd de lichten aan

Ik vind net dat ze bij mijn MY te weinig aan staan. Vorige week met hevige regen. Ik zowat de enige die ze niet aan had. Gevaarlijk met al het opspattende water.
Ik heb in 15 jaar mijn lichten niet meer zelf moeten aan zetten.
Bij mijn MS gingen ze altijd als de ruitenwissers met een bepaalde snelheid op stonden.
De ruitenwissers werkte. Na een paar keer zelf duwen overigens uitstekend en AP leek ook niet beïnvloed.
 
View attachment 855743
View attachment 855744

Sinds de update naar 2022.26 heb ik bijna de hele tijd de lichten aan.
Eigenlijk altijd bij het starten van de auto en regelmatig ook aan/uit tijdens het rijden.

Vandaag was een dag met veel licht en bij iedere rit waren ze op zijn minst bij het begin aan.
Geen idee wat ik hier kan aan doen. Kalibreren van de camera's heb ik al gedaan.

Mijn gevoel bij de wagen komt van langs om meer negatief jammer genoeg. TACC en AP zijn een drama geworden. Sinds vision-only merk ik dat autorijden ondertussen één grote ergernis is. Het voelt als 20 jaar terug in de tijd gaan. Dan mocht ik ook zelf de lichten aanzetten, ruitenwissers aan/uitzetten en had ik geen cruise control. Alleen had ik dan geen gepiep bijna elke rit omdat ik volgens de auto over een lijn aan het rijden ben die er niet is. Mocht ik op dit moment een andere wagen moeten kiezen of iemand vraagt mijn advies, dan zou het zeker geen Tesla meer zijn :(
Dat de lichten continu aan staan zie ik niet als een probleem, vaak zet ik ze zelf bij het begin van een rit met de hand aan. De rest van je verhaal erg herkenbaar, al dat gepiep en gerem voor onnozele dingen (en dan ook altijd te laat)
 
Zoveel mensen zoveel wensen. Ik zit sinds een week op 28 en heb deze week een flink stuk op de A2 gereden. Merk geen enkel verschil, niets slechters en niets beters. M3LR 2021.
Algemeen advies bij updates in geval van vreemde effecten:
- reset ‘s avonds voor je gaat slapen (en de auto ook)
- loop even langs je settings … updates schakelen soms wat uit staat aan of andersom (volautomatisch)
- nog problemen? Calibreer je camera’s.
- nog steeds? Plan service afspraak in.
 
Steeds met de hand uitzetten is het advies dat ik kreeg als reactie op m’n service call. Mooi dat “driver assisted” rijden.
Vooral omdat het grootlicht soms onmiddellijk aan gaat bij activatie van AP. Bij het uitzetten heb je dan toch even geflitst. Zeer beschamend.

Overigens heb ik een bijzonder nare ervaring gehad dit weekend. Wij het wisselen tussen twee snelwegen in een brede bocht op licht naar wegdek reed ik 120 km/u. Zonder enige aanleiding beslist AP enorm hard te remmen, ik voelde zelfs lichte slip/ABS. Ik schrok me dood. Wel heel snel ingegrepen, maar dit was echt een gevaarlijke actie.
 
Vooral omdat het grootlicht soms onmiddellijk aan gaat bij activatie van AP. Bij het uitzetten heb je dan toch even geflitst. Zeer beschamend.

Overigens heb ik een bijzonder nare ervaring gehad dit weekend. Wij het wisselen tussen twee snelwegen in een brede bocht op licht naar wegdek reed ik 120 km/u. Zonder enige aanleiding beslist AP enorm hard te remmen, ik voelde zelfs lichte slip/ABS. Ik schrok me dood. Wel heel snel ingegrepen, maar dit was echt een gevaarlijke actie.

Uitzetten kan zonder "flitsen"-> hendel andere kant op duwen.
 
Wellicht is er juist wel over nagedacht door Tesla en is grootlicht nodig om bij vision only alles goed/beter te kunnen zien met de camera’s. Je weet nooit waarom Tesla bepaalde keuzes maakt.
Nou, vanavond gereden van Karlsruhe tot Beckenried in het donker. Denk dat ik wel 50 keer handmatig heb uitgezet. Waarom ook moet dat groot licht aan op de A5, echt overkill. Maar ja, het is of dat of geen AP.

Overigens nul verkeersborden- noch matrixbordenherkenning.
 
Ik begrijp het niet. Ik heb ook .28 en in het menu automatisch grootlicht uitgezet. En vervolgens met AP=TACC+LK (meer heb ik niet, ook a poor man) nog geen last gehad van een zichzelf inschakelend grootlicht. Vanuit MIJN perspectief zeg ik dan ook: was hebben jullie het over? Maar goed, ik zal wel iets over het hoofd zien.

Hier ook nog geen automatisch grootlicht die aangaat. Toch met alle moderne voorzieningen in de auto, begrijp me niet verkeerd: ik mis het ook niet 😊