Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
En de minpunten
  • ontwasemen zit een stap dieper in 't menu, dat is geen gewenning en dubbelklik op voorruitverwarming
Verwarmingspijltje links of rechts... et voila.
  • achterruitverwarming zit een stap dieper in 't menu, dat is geen gewenning
Idem als hierboven
  • geen zicht meer op je verbruik via de cards
Waar, maar is dit nodig om je verbruik te zien?
Wat is het verschil tussen een zuinige of een heel zuinige M3 SR+
  • switchen van radio naar spotify is een stuk minder praktisch (lukt alleen met één druk door twee van de vier shortcuts onderaan te gebruiken)
Geen ervaring mee. Bij mij steeds radio.
  • geen knop meer voorhanden om snel je dashcambeelden op te nemen volgens mij
Claxon... en de beelden worden opgenomen
  • geen zicht meer op je SOC on arrival bij navigatie
Ik zie ze nochtans bij het instellen van navigatie als samenvatting en later onderaan de route.
Het was vroeger beter, maar ik ben er zeker van dat dit terugkomt bij één van de vele volgende updates.
  • veel gebruik van onhandig kleine lettertypes (bvb laadscherm)
Ik draag al een bril en voor mij zijn ze duidelijk... maar ik heb natuurlijk jou ogen niet.
 
Verwarmingspijltje links of rechts... et voila.
twee knoppen indrukken dus ipv één. Waarbij je de tweede keer nog eens moet kijken welke knop je indrukt
Idem als hierboven
twee knoppen indrukken dus ipv één
Waar, maar is dit nodig om je verbruik te zien?
Ik ben blijkbaar niet alleen met die wens
Geen ervaring mee. Bij mij steeds radio.
Bij mij dus niet, en de nieuwe opzet is onhandig
Claxon... en de beelden worden opgenomen
Voor mij zijn verkeersregels geen vodje papier. Je mag niet zomaar claxonneren.
Ik zie ze nochtans bij het instellen van navigatie als samenvatting en later onderaan de route.
Ik wil niet door 10-20 navigatiestappen scrollen om mijn SOC bij aankomst te zien
Het was vroeger beter,
Net zoals alle andere elementen
maar ik ben er zeker van dat dit terugkomt bij één van de vele volgende updates.
We zullen zien
Ik draag al een bril en voor mij zijn ze duidelijk... maar ik heb natuurlijk jou ogen niet.
Ze zijn gewoon onduidelijk. Er is geen enkel reden om die zo klein af te beelden. En mijn ogen zijn meer dan goed genoeg.
 
Updat is voor mij prima. Prettig vind ik om zelf 4 gebruikte apps in de launcher te kunnen plaatsen. Ook de zijcamera bij richting aangeven vind ik persoonlijk wel nuttig. Volgens mij is ook het kaartgedeelte rechts in de M3 nu weer iets groter, zoals het was voor de update van december 2020.

Wel jammer is:
- snel op rode oogje drukken om tijdens het rijden iets op te nemen vereist nu een extra druk. Iets wat ik regelmatig gebruikte om opvallende dingen op te nemen. En regelmatig toeteren vind ik geen oplossing. Dat is alleen geschikt voor noodsituaties.
- snel wijzigen van de rijders profielen kost een extra handeling. Ik heb verschillende profielen met instellingen voor rijden op de snelweg en rijden buiten de snelweg

Verder vind ik het echt vreemd dat in de navigatie wel de mogelijkheid bestaat om zaken als verkeersinfo en soort kaartweergave te veranderen, maar dat er niet nog een knopje bij kon om Tesla SC te zien
 
Ik vrees dat ik serieus ben. Hoe kan ik het makkelijkst controleren of de subwoofer het nog doet? Dacht dat die ergens in de koffer stak bij 2020 M3P, maar zie daar niets zitten.
Hoi Stijn, Heb je hier nog een oplossing voor gevonden? ik had bij de lightshow ook een luide knal en daarna geen subwoofer meer, ook de achterste speakers in de hoedenplanken lijken niet meer te werken :-(
 
Hoi Stijn, Heb je hier nog een oplossing voor gevonden? ik had bij de lightshow ook een luide knal en daarna geen subwoofer meer, ook de achterste speakers in de hoedenplanken lijken niet meer te werken :-(
lijkt mij een gevalletje garantie maar test het even goed (@Stijntje ook) door een testbestandje op een usb. bijvoorbeeld hier downloaden.
 
Last edited:
Ik ga straks mijn sub even testen. De luchtshow begon ook bij mij met een stevige “bons”.

Verder een update van de UI waar ik niet van kan genieten. If it ain’t broke, don’t fix it. Al die extra menu handelingen zijn onhandig en potentieel gevaarlijk in een rijdende auto. De mistlichten en verwarmingsopties zijn hierin misschien wel het meest hinderlijk.

Een hightech auto moet anno 2021/2022 de berijder en passagiers het leven makkelijker maken. Die doelstelling is nu niet bereikt.

Jammer ook al die lelijke fonts en icoontjes. Maar dat is een kwestie van smaak. Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom op de M3 het nagenoeg vrije linkerdeel van het scherm niet wordt gebruikt voor zinvolle informatie. Door alles in de toch al overvolle menu’s te proppen is dat alleen maar erger geworden. En nu zijn de cards voor bandenspanning en verbruik ook al weg. Misschien ook die voor de telefoon, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
 
  • Like
Reactions: OttoR and Woek
Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom op de M3 het nagenoeg vrije linkerdeel van het scherm niet wordt gebruikt voor zinvolle informatie. Door alles in de toch al overvolle menu’s te proppen is dat alleen maar erger geworden. En nu zijn de cards voor bandenspanning en verbruik ook al weg. Misschien ook die voor de telefoon, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Ik verwacht dat men ruimte aan het maken is voor (toekomstige*) AP/FSD visualisaties???
De iets kleinere kaart (paar maanden terug) was al een eerste teken aan de wand :rolleyes: -> meer ruimte creëren voor visualisaties.

*=medio maart 2022 in EU volgens Twitter (met enig voorbehoud qua regelgeving -> ik reken op halverwege 2022)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Als je in spotify zit, kan je op het icoontje drukken. Dan krijg je een dropdown box met alle sources.
Ik heb niet getest of dit vanuit de radio ook kan....ik denk het wel, zou raar zijn....
dus eerst dropdown box drukken in spotify
dan radio selecteren als source
dan keuze van radiostation (je springt niet automatisch naar het laatst geselecteerde station).

3 keer duwen om van spotify naar radio te switchen...
 
  • Like
Reactions: Woek
Veel mensen hebben de gewoonte bij verandering “te gillen voor ze geslagen worden” zoals mijn opa dat zei.
Veel “klachten” hoor je over een week niks meer van, en bij de volgende update waren nou juist dat de feautures die ze missen, wedden?

Verder, gebruik gesproken commando’s, werkt soms perfect, jammer genoeg nog niet voor alles, maar experimenteer er eens mee!

Ik persoonlijk vind dit een hele fijne update, op alle fronten.
 
Duh, de Tesla schakelen WiFi sowieso uit als je gaat rijden, ook al is dat maar 1 meter.
De WiFi valt, zoals BobbyKings zegt, weg bij het in D zetten van je M3...
Dit was toch met een update ongedaan gemaakt na klachten van mensen die nu hun gsm al hotspot gebruiken om geen connectivity te hoeven betalen.
 
  • Like
Reactions: Enzo63